vibration (resonance)
Good morning all,
There is a vibration (resonance) in the passenger compartment when the engine is in operation at a standstill or not between 1200 and 1400 rpm to be precise (so it does not come from the driveshaft, the axle and wheels) .
The Jag X350 from 2006 to 225000km, I thought that it could come from one of the 2 hydraulic engine mounts or that of the BVA.
What do you think ?
Otherwise I was also thinking of the Damper pulley ....
Are there systematic exchanges to be made on the side of these coins?
Thank you for your help.
Jeans
Bonjour à tous,
Il y a une vibration (résonance) dans l'habitacle lorsque le moteur est en fonctionnement à l'arrêt ou pas entre 1200 et 1400 tr/mn pour être précis ( donc cela ne vient pas de l'arbre de transmission, du pont et des roues) .
La Jag X350 de 2006 à 225000km, je pensais que cela pourrait provenir d'un des 2 supports moteur Hydrauliques ou celui de la BVA.
Qu'en pensez-vous ?
Sinon je pensais aussi à la poulie Damper....
Y-a-t-il des échanges systématiques à faire du côté de ces pièces ?
Merci de votre aide.
Jean
There is a vibration (resonance) in the passenger compartment when the engine is in operation at a standstill or not between 1200 and 1400 rpm to be precise (so it does not come from the driveshaft, the axle and wheels) .
The Jag X350 from 2006 to 225000km, I thought that it could come from one of the 2 hydraulic engine mounts or that of the BVA.
What do you think ?
Otherwise I was also thinking of the Damper pulley ....
Are there systematic exchanges to be made on the side of these coins?
Thank you for your help.
Jeans
Bonjour à tous,
Il y a une vibration (résonance) dans l'habitacle lorsque le moteur est en fonctionnement à l'arrêt ou pas entre 1200 et 1400 tr/mn pour être précis ( donc cela ne vient pas de l'arbre de transmission, du pont et des roues) .
La Jag X350 de 2006 à 225000km, je pensais que cela pourrait provenir d'un des 2 supports moteur Hydrauliques ou celui de la BVA.
Qu'en pensez-vous ?
Sinon je pensais aussi à la poulie Damper....
Y-a-t-il des échanges systématiques à faire du côté de ces pièces ?
Merci de votre aide.
Jean
Hello Oldkarz,
Thank you for your reply,
The slowdown is stable (rev counter needle stable)
John
Bonjour Oldkarz,
Merci de votre réponse,
Le ralentit est stable ( aiguille du compte tour stable)
Jean
Thank you for your reply,
The slowdown is stable (rev counter needle stable)
John
Bonjour Oldkarz,
Merci de votre réponse,
Le ralentit est stable ( aiguille du compte tour stable)
Jean
Thread
Forum
Replies
Last Post
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)